maandag 14 juni 2010

Waarom in de politiek ?

Toen ik een goede tien jaar geleden afstudeerde in Gent als logopediste, ben ik in de actieve politiek gestapt. Eerst in mijn gemeente (Neerpelt) en de provincie Limburg, waar ik bestuursfuncties bekleedde. Twee jaar later nam ik al succesvol deel aan de provincie- en gemeenteraadsverkiezingen.


Bij de splitsing van de VU, koos een groot deel van de VUJO Limburg voor de groep Vlaams-nationaal van Geert Bourgeois en Frieda Brepoels. Het is Frieda Brepoels onder wiens hoede ik toen mee campagne voerde voor de groep Vlaams-Nationaal.


Ik had de eer het boegbeeld van de Limburgse jongeren te zijn. Het is ook in die functie dat ik deelnam aan het oprichtingscongres van de N-VA en mocht zetelen in het allereerste nationaal partijbestuur op het oude hoofdkwartier op het Barricadenplein.

Sindsdien heeft mijn politieke, maar ook sociale leven, een wending genomen. Het is in die prille eerste N-VA-jaren dat ik mijn huidige echtgenoot leerde kennen die toen niet alleen voor de partij werkzaam was in het parlement, maar ook geregeld administratief werd aangehouden met een rits andere TAKtivisten.

Aangezien mijn man in Gent woonde, ben ik in 2002 naar ginder verhuisd en bleef er tot 2005 erg actief in diverse bestuursfuncties (N-VA Gent, partijraad, arrondissement Gent-Eeklo). Met de eerste verkiezingen in 2003 stond ik op de senaatslijst en haalde er van op de 17e plaats 7.157 stemmen. In die dagen voerde ik samen met het Gentse OCMW-raadslid en gynaecologe Elke Sleurs campagne. Zij komt uit een militante flamingante familie in het Gentse en stamt eveneens uit Noord-Limburg (Overpelt).

Na onze verhuis in 2005 naar Wetteren en de geboorte van onze zonen Elias (° 2006) en Nelis (°2009), stond het politiek vuur op een laag pitje bij mij. De politiek actualiteit ben ik steeds blijven volgen en toen ze me een paar weken contacteerden om op de senaatslijst te staan heb ik amper één seconde getwijfeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten